Najlepsze praktyki agentów nieruchomości w Kodeksie Agenta Pro
– Opanowanie na co dzień wszystkich wymiarów zarządzania doświadczeniem klienta – bez wcześniej przygotowanej strategii – jest niemal niewykonalne. Dlatego profesjonalne firmy, wdrażają standardy obsługi swoich klientów. Kodeks Agenta Pro jest właśnie takim solidnym punktem oparcia dla każdej agencji nieruchomości w Polsce. Stworzyliśmy go, aby budowanie pozytywnych, trwałych doświadczeń przynosiło od teraz oczekiwane, wymierne korzyści obu stronom – komentuje Joanna Hirsz, Senior Consultant Customer, współautorka Kodeksu Agenta Pro.
Różne etapy kontaktu z klientem
Autorzy Kodeksu wzięli pod lupę poszczególne etapy kontaktu z klientem i wskazali kluczowe momenty każdej ze ścieżek zakupu nieruchomości, poruszając przy tym dodatkowo temat najmu. Podpowiadają, co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, uniknąć kłopotliwych sytuacji oraz jak pozostawić po sobie świetne wrażenie. Każdy krok był opracowywany wspólnie na warsztatach, w których wzięli udział członkowie zespołu Otodom oraz zwycięzcy konkursu Lider Nieruchomości 2021.
– Oczekiwania klientów, chociaż różne, sprowadzają się do wspólnego mianownika – klienci poszukują pomocy rzetelnej i skrojonej na miarę. Chcą pracować z agentem, który przeprowadzi ich przez cały proces (kupna, sprzedaży, najmu) możliwie bezstresowo, a na pewno sprawnie, bezpiecznie i z sukcesem – komentuje Izabela Sobańska-Synowiec, B2B Marketing Manager, Otodom.
Nowoczesne narzędzia agentów
Istotnym elementem codziennej pracy Agenta Pro są narzędzia, z których korzysta, aby odpowiadać na potrzeby klientów. Ci, świadomi swoich oczekiwań, jako najbardziej pożądane wskazują rozwiązania, które ułatwiają im podjęcie decyzji w procesie zakupu lub najmu nieruchomości. Jednym z nich jest np. wirtualny spacer 3D, który docenia aż 63% klientów[1]. Równie ważny jest dostęp do jak największej liczby (powyżej 10) wysokiej jakości profesjonalnych zdjęć wykonanych przy dobrym oświetleniu (55%). Perfekcyjna prezentacja nieruchomości to jednak nie wszystko. Aż 61% respondentów twierdzi, że nie mniej ważny jest certyfikat najemcy. To nowatorskie narzędzie pozwala szybko i efektywnie zweryfikować osoby zainteresowane najmem mieszkania. Ogranicza formalności do minimum i zwiększa bezpieczeństwo przy zawieraniu umowy. Potwierdza tożsamość, sprawdza historię kredytową, a także weryfikuje czy zarobki najemcy będą wystarczające na spłatę zobowiązań. Kolejnym narzędziem, z którego chętnie korzystają klienci (66%) jest wirtualny remont. To usługa, dzięki której, bez konieczności przeprowadzania generalnego remontu, możemy zobaczyć odmienione wnętrza nieruchomości i ich ukryty potencjał. Dzięki nim można zwizualizować marzenia nawet najbardziej wymagających klientów i ułatwić im podjęcie decyzji.
Edukacja to klucz do sukcesu
Kodeks Agenta Pro powstał dzięki zaangażowaniu Liderów Nieruchomości 2021 oraz zewnętrznych ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości, m.in. Piotra Buckiego czy Wojciecha i Izy Ławniczaków. Ci podzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami, które skutecznie pomagają w codziennej pracy. Poprzez inicjatywę Kodeksu Agenta PRO, Otodom edukuje rynek, ale też konsumenta na temat dostępnych narzędzi oraz rozwiązań, jakie warto stosować, by wyznaczać najwyższe standardy w całej branży.
– Mamy świadomość, że firmy odnoszą sukcesy biznesowe, jeśli swoje działania zaczynają od zrozumienia klienta, a procesy (nawet te rutynowe) mądrze dopasowują do jego oczekiwań. Do pracy nad Kodeksem zaprosiliśmy więc grono ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości. Sercem projektu były warsztaty z doświadczonymi praktykami, czyli Liderami Nieruchomości 2021, z którymi ułożyliśmy kluczowe punkty styku dla ścieżek zakupu, sprzedaży oraz najmu. Warto na koniec dodać, że Kodeks Agenta PRO to dopełnienie działań toczących się już od dłuższego czasu w ramach szerszego projektu Otodom – Agenta PRO – podsumowuje Jakub Kląskała, Head of Operations, Otodom.
\\\*
O Otodom
Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdzają niezależne audyty Gemius/PBI. Każdego miesiąca trafia do nas ok. 4 mln unikalnych użytkowników, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Poza obszerną bazą ogłoszeń, Otodom sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia i dzieli się najświeższymi danymi, a także pozwala spełniać marzenia o szczęśliwym domu. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.
Kontakt dla mediów
Katarzyna Fabjaniak
+48 508 012 175
[1] Badanie "Wizerunek pośrednika nieruchomości" Otodom, 2021 r.